مراکز طرف قرارداد بیمه البرز در تهران

وقتی صحبت از بیماری پیش می‌آید، اولین چیزی که ذهنمان را درگیر می‌کند؛ هزینه‌‌های مربوط به درمان است. برای کم کردن چنین دغدغه‌هایی بهتر است در کنار یکی از بیمه‌های پایه، بیمه تکمیلی هم داشته باشیم. بیمه تکمیلی بخش زیادی از هزینه‌های درمان را پوشش می‌دهد و بدین طریق می‌توان این دوران را راحت‌تر گذراند.

یکی از گزینه‌های ایده‌آل برای انتخاب، بیمه البرز است؛ زیرا این شرکت علاوه بر خدمات متنوع، با مراکز درمانی معتبر و گسترده‌ای در سطح ایران و پایتخت قرارداد بسته است. در ادامه برای آشنایی بیشتر با بیمه البرز، مراکز درمانی آن در تهران را به شما معرفی کنیم. 

آشنایی با بیمه البرز

یکی از پرفروش‌ترین بیمه‌هایی است که به‌صورت گروهی و برای شرکت‌ها یا کارگاه‌هایی که بیشتر از 50 نفر کارمند دارند، ارائه می‌شود و موارد زیر را تحت پوشش قرار می‌دهد.

  • هزینه‌های بیمارستانی، بستری، جراحی‌ (به‌جز جراحی زیبایی)
  • هزینه‌های زایمان طبیعی و سزارین
  • هزینه درمان نازایی و ناباروری
  • هزینه‌های مربوط به بیماری‌های خاص
  • هزینه‌های درمان سرپایی و تست‌های پزشکی
  • هزینه خدمات آزمایشگاهی
  • هزینه خدمات سرپایی 
  • هزینه ویزیت پزشکان عمومی، متخصص و فوق تخصص
  • هزینه خرید داروهای مجاز کشور (خارجی و ایرانی)
  • هزینه خرید عینک و لنز طبی 
  • هزینه سمعک
  • هزینه حمل‌ونقل بیمار توسط آمبولانس
  • خدمات دندانپزشکی

مراکز طرف قرارداد با بیمه البرز در تهران

بیمه تکمیلی البرز، علاوه بر شهر تهران در شهرهای کمال‌شهر، قرچک، جوادیه، پیشوا، پاکدشت، رودهن، آبعلی، پردیس، اندیشه، دماوند و شهریار، با مراکز درمانی متعددی طرف قرارداد است. این مراکز در سراسر تهران پراکنده هستند تا بیمه‌گذاران دسترسی راحت‌تر و بهتری به خدمات آن داشته باشند.

به‌طور کلی بیمه البرز، با بیش از 612 مراکز درمانی مختلف در سطح تهران قرارداد بسته است. این تعداد مرکز درمانی شامل ۲۸۹ آزمایشگاه، ۹۷ بیمارستان، ۵۷ مرکز تصویربرداری، ۲۲ داروخانه و ۱۴۷ مرکز دندان‌پزشکی است.

این مراکز با داشتن کادر درمانی مجرب و متخصص، رعایت اصول بهداشتی و استفاده از تجهیزات پیشرفته و مدرن، خدمات ارزنده‌ای به بیمه‌شدگان ارائه می‌کنند. این خدمات عبارتند از:

  • عمل‌های جراحی و بستری 
  • هزینه ویزیت پزشکی عمومی و تخصصی 
  • آزمایش‌های تشخیصی و تصویربرداری
  • هزینه خرید انواع داروها و تجهیزات پزشکی 
  • خدمات فیزیوتراپی و توانبخشی با روش‌های نوین و موثر

لیست مراکز درمانی بیمه البرز در تهران

بیمارستان‌

آزمایشگاه

دندانپزشکی

تصویربرداری

چشم پزشکی

داروخانه

سقف تعهدات بیمه تکمیلی البرز

 30 درصد از هزینه‌های درمان، توسط بیمه‌های پایه مانند تامین اجتماعی، سلامت، خدمات درمانی و غیره جبران می‌‌شود و بقیه هزینه‌ها باید با توجه به سقف تعهدات بیمه‌ تکمیلی و طبق تعرفه دریافت شود.

در چنین شرایطی اگر هزینه‌های درمان، کمتر از سقف پوشش بیمه باشد، بیمه‌شونده هیچ هزینه‌ای پرداخت نمی‌کند. 

پرداختی‌های آن، با توجه به دوگزینه مبلغ حق بیمه و میزان سطح پوشش آن‌ها مشخص می‌شود. به‌طور کلی پوشش‌ها، سقف تعهدات، دوره انتظار، فرانشیز و غیره در بیمه‌های گروهی براساس تعداد متقاضیان، نیازهای آن‌ها و توانشان در پرداخت حق بیمه تعیین می‌شود.

معمولا سطح پوشش بیمه درمان تکمیلی البرز برای هزینه‌های بیمارستانی، جراحی، زایمان و بقیه پوشش‌ها ۳۰ درصد است؛ اما ممکن است، در صورت توافق با شرکت متقاضی و پرداخت حق بیمه اضافی، این مقدار فرانشیز به 10 درصد می‌رسد.

مزایای استفاده از مراکز طرف قرارداد بیمه البرز

افراد تحت پوشش بیمه البرز می‌توانند بدون پرداخت هزینه از خدمات درمانی این مراکز استفاده کنند؛ زیرا هزینه این خدمات توسط این شرکت و در ازای حق بیمه‌ای که افراد تحت پوشش به این شرکت بیمه‌کننده پرداخت می‌کنند، تامین می‌شود.

هزینه‌های خدمات درمانی، با توجه به تعرفه‌های مصوب سازمان بیمه مرکزی است و افراد تحت پوشش خود را بر همین اساس مشخص می‌کند.

اگر افراد تحت پوشش، به مراکز خصوصی و نیمه‌خصوصی غیر از مراکز طرف قرارداد با بیمه البرز مراجعه کنند، باید مدارک و فاکتور مهر شده را جهت پرداخت هزینه به شرکت تحویل دهند تا بعد از گذشت مدتی، هزینه خود را دریافت کنند.

 اگر افراد تحت پوشش به مراکز طرف قرارداد مراجعه کنند، فرد هزینه‌ای شخصا پرداخت نمی‌کند و این هزینه از سقف پوشش وی که در قرارداد مشخص شده است،  کسر می شود.

بیمه‌شوندگان تنها باید مبلغ فرانشیز (با توجه به نوع قرارداد با بیمه البرز) و در برخی موارد مبلغی بابت خدمات خارج از تعهد بیمه تکمیلی را پرداخت کند. 

در صورتی که آن مرکز درمانی با یکی از بیمه‌های پایه هم طرف قرارداد باشد و شما نیز تحت پوشش بیمه پایه باشید، مبلغ فرانشیز از شما دریافت نمی‌شود.

چگونگی استفاده از مراکز درمانی طرف قرارداد البرز

برای استفاده از خدمات درمانی بیمه البرز، تنها کافی است به مراکز طرف قرارداد مورد نظرتان، همراه با کارت ملی و دستور پزشک (آنلاین یا کتبی) مراجعه کنید.

پس از آن، مراکز طرف قرارداد، معرفی‌نامه افراد مراجعه‌کننده و نوع قرارداد آن‌ها را به صورت اینترنتی و آنلاین از بیمه البرز دریافت می‌کنند و خدمات مورد درخواست را ارائه می‌دهند. 

برخی از مراکز طرف قرارداد این شرکت آفلاین هستند و بیمه‌شده باید با در دست داشتن کارت ملی، دستور پزشک و نامه بیمه‌گذار برای درخواست معرفی‌نامه به یکی از شعب بیمه البرز مراجعه کند و معرفی‌نامه خود را برای مراجعه به مرکز درمانی دریافت کند.

سخن آخر

شرکت بیمه البرز در اقصی نقاط کشور و پایتخت، نمایندگی فعال دارد. افراد می‌توانند خدمات درمانی مورد نیازشان را با مراجعه به مراکز درمانی متعدد مانند بیمارستان‌ها، مطب پزشک، کلینیک‌ها، آزمایشگاه‌ها، مراکز تصویربرداری، دندان‌پزشکی، فیزیوتراپی، داروخانه‌ها و غیره دریافت کنند.

شرکت بیمه البرز با طرح‌های متنوع بیمه‌ تکمیلی، امکان خرید این نوع بیمه را برای هر میزان توان مالی فراهم کرده است.

شما می‌توانید با مراجعه به سایت آی‌بیمه، سطح پوشش‌های مختلف بیمه البرز را مقایسه کنید و پس از مقایسه، محصول مورد نظرتان را به‌صورت بیمه آنلاین خریداری کنید.

سوالات متداول

بیمه البرز در تهران با چند مرکز درمانی طرف قرارداد است؟

بیمه البرز در استان تهران با بیش از 612 مراکز درمانی مختلف در سطح تهران قرارداد بسته است. این تعداد مرکز درمانی شامل ۲۸۹ آزمایشگاه، ۹۷ بیمارستان، ۵۷ مرکز تصویربرداری، ۲۲ داروخانه و ۱۴۷ مرکز دندان‌پزشکی با بیمه البرز برای تهرانی‌هاست.

مراکز درمانی طرف قرارداد با بیمه البرز، چه خدماتی را پوشش می‌دهند؟

عمل‌های جراحی و بستری ،هزینه ویزیت پزشکی عمومی و تخصصی ، آزمایش‌های تشخیصی و تصویربرداری، هزینه خرید انواع داروها و تجهیزات پزشکی  و خدمات فیزیوتراپی و توانبخشی با روش‌های نوین و موثر

سطح پوشش بیمه درمان تکمیلی البرز چه‌قدر است؟

معمولا سطح پوشش بیمه درمان تکمیلی البرز برای هزینه‌های بیمارستانی، جراحی، زایمان و بقیه پوشش‌ها ۳۰ درصد است؛ اما ممکن است، در صورت توافق با شرکت متقاضی و پرداخت حق بیمه اضافی این مقدار به فرانشیز به 10 درصد برسد.

مطالب مرتبط