بیمه موبایل چیست و چه مواردی را پوشش می‌دهد؟

مزایای بیمه موبایل که نمی‌دانستید!

اگر در خیابان‌های شلوغ تردد دارید به احتمال زیاد برای یک بار هم که شده، شاهد سرقت گوشی همراه دیگران بوده‌اید و یا خبر چنین حوادثی را از دوست و آشنا شنیده‌اید.

قیمت‌های نجومی گوشی‌های هوشمند، گران بودن قطعات وابسته به گوشی و افزایش بی‌رویه هزینه تعمیرات هم که دیگر جای بحث ندارد.

همه این‌ها باعث می‌شود تا ترس از خرابی گوشی، شکستن ‌ال سی‌دی یا سرقت آن به جانمان بیفتد و فکر و ذهنمان را درگیر کند.

برای رهایی از چنین تصورات ترسناکی، ما به شما بیمه موبایل را پیشنهاد می‌کنیم  و به همین دلیل در این مقاله از آی‌بیمه در خصوص این نوع بیمه، تفاوتش با گارانتی و مزایای استفاده از آن صحبت می‌کنیم. پس تا انتها با ما همراه باشید.

مزایای استفاده از بیمه موبایل

بیمه موبایل راهکاری مناسب برای افراد عاقبت‌اندیش است.

کسانی که قبل از وقوع حادثه، آن را پیش‌بینی می‌کنند و درصدد راهی هستند تا خسارات ناشی از حوادث ناگهانی و پیش‌بینی نشده، آن هم برای کالایی مثل موبایل که همیشه در دسترس ماست، را به حداقل میزان ممکن برسانند.

اما بیمه موبایل و بیمه سرقت موبایل چیست، چه خدماتی به ما ارائه می‌دهد و چگونه می‌توانیم تلفن همراه‌مان را بیمه کنیم؟ این‌ها همه سوالاتی است که در این‌جا بدان اشاره می‌کنیم.

بیمه موبایل چیست؟

موبایل را مانند هر کالای ارزشمند دیگری مانند خانه، ماشین، دستگاه‌های گران‌قیمت و غیره می‌توانیم در برابر حوادث غیر منتظره بیمه کنیم.

بیمه موبایل، زیر مجموعه‌ای از بیمه مهندسی است و با آن می‌توان خسارات ناشی از خرابی دستگاه و سرقت را جبران کرد.

بیمه موبایل، معمولا مواردی را تحت پوشش قرار می‌دهد که احتمال وقوع آن‌ها بسیار زیاد است.

وقایعی مانند آسیب در اثر ضربه، شکست ال‌سی‌دی، نفوذ مایعات، نوسانات برق، آتش‌سوزی، بلایای طبیعی مثل سیل، زلزله  و حتی سرقت را شامل می‌شود.

پس با بیمه می‌توانید تا حدودی خسارت وارد شده به گوشی همراه‌تان را در برابر چنین حوادثی جبران کنید.

توجه داشته باشید، بیمه موبایل خسارات عمدی که توسط مالک یا اطرافیانش وارد می‌شود، استفاده از وسایل جانبی غیر استاندارد، قرار گرفتن دستگاه در معرض گرد و خاک، تعمیر دستگاه در مراکز غیر معتبر  را تحت پوشش قرار نمی‌دهد، البته برخی شرکت‌های بیمه‌کننده، خسارات ناشی از لوازم جانبی و هرگونه اختلالات ناشی از نصب نرم‌افزار را هم جبران نمی‌کنند.

پس هنگام خرید بیمه، شرکت‌های بیمه‌کننده را با یکدیگر مقایسه کنید، چرا که شرکت‌ها در برخی از جزئیات و حق بیمه با یکدیگر تفاوت دارند.

گارانتی و بیمه موبایل چه تفاوت‌هایی دارند؟

برای بسیاری افراد، این سوال پیش می‌آید، چرا با وجود گارانتی موبایل از سوی کارخانه تولید کننده، باز هم به بیمه نیاز داریم؟

در پاسخ به چنین افرادی باید گفت: بیمه و گارانتی موبایل مکمل یکدیگرند و هر یک از آن‌ها موارد جداگانه‌ای را پوشش می‌دهند.

گارانتی معمولا مشکلات ذاتی را جبران می‌کند. خساراتی که از همان بدو تولید در تلفن همراه وجود داشته‌اند و کاربر به مرور زمان و در حین استفاده متوجه وجود آن‌ها می‌شود.

در حالی‌که بیمه، خسارات از پیش تعیین نشده و غیر عمد را جبران می‌کند. بنابراین با وجود بیمه می‌توانیم، با خیالی راحت از گوشی‌ همراه‌مان استفاده کنیم.

مدت زمان استفاده از گارانتی، یک دوره 12 تا 18 ماهه از زمان خرید است و بعد از اتمام دوره، قابل تمدید نیست، در حالی که بیمه موبایل معمولا در دوره‌های یک ساله قابل استفاده‌ است و بعد از اتمام قرارداد بیمه‌نامه، می‌توان آن را دوباره تمدید کرد.

مزایای استفاده از بیمه موبایل

استفاده از بیمه موبایل، مزایای بسیار زیادی دارد که در ادامه به مهم‌ترین آن‌ها اشاره می‌کنیم.

  • بیمه برای کسانی که سابقه گم کردن گوشی دارند و یا این‌که گوشی مرتب از دستشان می‌افتد، نوعی سرمایه گذاری است.
  • بیمه کردن موبایل به شما کمک می‌کند تا از تلفن همراه‌تان با خیالی آسوده استفاده کنید و نگران مواردی نظیر خرابی یا سرقت نباشید.
  • با بیمه موبایل می‌توان خسارات ناشی از خرابی‌های موبایل، به‌ویژه شکستن ال‌سی‌دی گوشی‌های هوشمند را که بسیار رایج است را جبران کرد.
  • چنان‌چه گوشی هوشمند خود را بیمه کرده باشید و به‌ سرقت رفت، شرکت بیمه‌کننده با جبران خسارت شما، اجازه نمی‌دهد، متضرر شوید.
  • مزایای استفاده از بیمه موبایل برای گوشی‌های هوشمند پرچمدار و آیفون، به دلیل گران بودن قطعات و صفحه،  به خوبی مشهود و مقرون‌به‌صرفه است.
  • با خرید بیمه موبایل از آی بیمه، می‌توانید در هر ساعت از شبانه‌روز، به راحتی شرکت‌های بیمه‌کننده را با یکدیگر مقایسه کنید و پس از تصمیم‌گیری در کوتاه‌ترین زمان ممکن، تلفن همراه‌تان را به صورت آنلاین بیمه کنید.

سخن آخر

امروزه موبایل از یک کالای تجملاتی به کالایی ضروری و جدایی‌ناپذیر از زندگی‌مان تبدیل شده است. بنابراین بیمه کردن آن امری ضروری است و با آن می‌توان خسارات ناشی از عوامل مختلف طبیعی و غیر منتظره را جبران کرد. شما با آی‌بیمه می‌توانید علاوه بر موبایل، تبلت و لپ‌تاپ خود را بیمه کنید و بدون هیچ‌گونه نگرانی از آن‌ها استفاده کنید.

مطالب مرتبط