بهترین پوشش بیمه موبایل

با بالا رفتن قیمت دلار و نوسانات ارز، شاهد بالا رفتن بی‌رویه قیمت گوشی‌های هوشمند، هستیم و به دنبال آن نگرانی‌های ما بابت خرابی یا مفقود شدن تلفن همراه‌مان افزایش پیدا می‌کند. بنابراین برای رفع چنین دل نگرانی‌هایی و برای این‌که آسوده خاطر از تلفن همراه مان استفاده کنیم، بهتر است آن را بیمه کنیم. بیمه کردن موبایل بهترین راهکار برای جبران خسارت‌های غیرقابل‌پیش‌بینی و بزرگ مثل مفقود یا دزدیده شدن موبایل، افتادن از ارتفاع و آسیب فیزیکی، نفوذ مایعات و نوسانات جریان برق است. بیمه موبایل در زمان خرابی قطعات هم به دادمان می‌رسد، درست همان زمان‌هایی که تعمیرکار قیمت بسیار بالایی برای تعویض یک قطعه به ما می گوید و مجبوریم هزینه سنگینی را متحمل شویم و مشمول گارانتی هم نمی‌شود! اطمینان از کیفیت تعمیر یا تعویض گوشی هم، از دیگر مزایای استفاده از بیمه موبایل است.

بیمه موبایل هم، مانند دیگر بیمه‌ها انواع مختلفی دارد و موارد گوناگونی را تحت پوشش قرار می‌دهد، بنابراین برای این‌که بهترین نوع بیمه را برای تلفن همراه‌مان انتخاب کنیم، باید با با شرایط و موقعیت‌های تحت پوشش بیمه آشنا شویم، پس تا انتها با ما همراه شوید.

بیمه موبایل چیست و چه مواردی را تحت پوشش قرار می‌دهد؟

موبایل را هم می‌توانید مانند هر شی گران‌قیمتی بیمه کنید و بدین وسیله، آسیب‌ها یا خساراتی را که مشمول گارانتی نمی‌شود، جبران کنید. بنابراین بیمه را می‌توان به نوعی مکمل گارانتی دانست، البته بیمه، نسبت به گارانتی، تسهیلات بیشتر و بهتری  را پشتیبانی می‌کند و تمام غرامت‌ها و هزینه‌های احتمالی را در اکثر شرایط و حوادث احتمالی برعهده می‌گیرد. موقعیت‌ها و شرایطی که صدمات ناشی از آن‌ها تحت پوشش بیمه موبایل است. بیشتر خرابی‌ها و صدماتی که متوجه گوشی‌های موبایل می‌شود، مربوط به برخورد ضربه یا فشار به بدنه و صفحه ‌نمایش و شکستگی‌های ناشی از وارد شدن ضربه به گوشی است. گاهی اوقات هم، خرابی‌ها به قدری زیاد است که افراد مجبور به تعویض دستگاه می‌‌شوند. در موارد مذکور و شرایطی که در ادامه به آن اشاره می‌کنیم، تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرند و بیمه‌گذار موظف است، تمام غرامت‌های مربوط به آن را پرداخت کند.

بیمه سرقت موبایل با شکست حرز

در مواردی که سرقت گوشی، با شکست حرز مشخص شده باشد و تاییدیه لازم از مقامات انتظامی وقضایی را، برای سرقت گرفته باشد، می‌توان از طریق بیمه موبایل، خسارت وارد شده را جبران کرد. (سرقت با شکست حرز به این معناست که سارقین گوشی را با زور یا تهدید از بیمه شونده  بدزدند و یا سرقت موبایل از طریق  شکست قفل ماشین، محل کار یا منزل صورت گیرد، در غیر این صورت، هزینه‌ای بابت بیمه سرقت موبایل پرداخت نمی کند.)

نفوذ آب و مایعات و صدمات فیزیکی ناشی از ضربه و شکستگی

گوشی‌های هوشمند در برابر ضربه و نفوذ آب و مایعات به درون آن، بسیار آسیب‌پذیرند. بنابراین بهتر است، برای پیشگیری از چنین خسارت‌هایی، موبایل خود را بیمه کنید. بیمه، خسارات ناشی از آب خوردگی تلفن همراه را برعهده می‌گیرد، حتی اگر موبایل در اثر این مشکل کاملا صدمه دیده باشد و یا اگر گوشی شمادر اثر زمین خوردن دچار شکستگی و آسیب جدی شود، با بیمه می‌توانید خسارت ناشی از شکستگی و ضربه خوردن به تلفن همراه را بازگردانید.

خسارت ناشی از نوسانات ولتاژ برق

نوسانات برق، ممکن است، صدمات جبران‌ناپذیری، به منبع تغذیه یا بخش‌های اصلی موبایل وارد کند. از این‌رو با بیمه کردن موبایل مربوط به نوسانات برق، می‌توان پیشاپیش جبران خسارات مالی مربوط به این بخش را پیش‌بینی و در صورت اتفاق جبران کرد.

خسارات ناشی از بلایای طبیعی، زلزله، سیل و آتش سوزی

گاهی اوقات، تلفن همراه‌مان بر اثر بلایای طبیعی مانند سیل، زلزله و یا آتش‌ سوزی دچار آسیب می‌شود. در چنین شرایطی بیمه موبایل خسارات ناشی از این بالایا را جبران می‌کند. در شرایط آتش‌سوزی، حتی اگر، حادثه عامل طبیعی نداشته باشد، خسارت توسط بیمه پوشش داده می‌شود.

 کدام موارد تحت پوشش بیمه موبایل قرار نمی گیرند:

بیمه موبایل، مانند دیگر بیمه‌ها محدودیت‌هایی هم دارد و برخی موارد را نمی‌توان با بیمه پیگیری کرد .در ادامه به مواردی که تحت پوشش بیمه قرار نمی‌گیرند، اشاره می‌کنیم.
  • موارد تحت گارانتی
  • خساراتی که به دلیل تعمیر اشتباه و یا نامناسب صورت می گیرد.
  • عیوب ظاهری مانند خراشیدگی قاب و صفحه گوشی
  • استهلاکی که به مرور زمان و در اثر زنگ‌زدگی و رطوبت ایجاد می‌شود.
  • سرقت گوشی و تبلت، بدون شکست حرز
  • خساراتی که به صورت عمدی توسط خود فرد یا دیگران به تلفن همراه وارد می‌شود.
  • خسارت‌هایی که در اثر مخدوش شدن شماره سریال موبایل و تبلت اتفاق می‌افتد.
  • خسارات ناشی از تعمیر و بازشدن موبایل در مراکزی غیر از مراکز تخصصی طرف قرارداد با شرکت بیمه

بهترین بیمه موبایل برای انتخاب کدام است؟

همان‌طور که گفتیم، بیمه موبایل و موارد مختلفی را تحت پوشش قرار می‌دهد و سازمان‌های زیادی هستند تا موبایل شما را بیمه کنند، اما برای انتخاب بهترین نوع بیمه، با این همه تنوع چه باید کرد و از کجا بفهمیم، کدام نوع بیمه برای ما مناسب‌تر است؟
  • در قدم اول، بهتر است، بیشترین خطراتی که تلفن همراه‌تان را تهدید می‌کند، شناسایی کرده و بیمه مناسب را بر این اساس انتخاب کنید.
  • بررسی دقیق‌تر و جزئی‌تر خدمات مربوط به بیمه موبایل، مقایسه قیمت‌‌ها و مزایای بیمه گذاران نسبت به هم، از دیگر مواردی است که باید برای انتخاب بهترین نوع بیمه درنظر گرفته شود.
  • به این نکته توجه داشته باشید، محاسبه هزینه بیمه موبایل توسط بیمه‌گذار باید براساس قواعد انجام شود و این امر، در انتخاب صاحبان کالا میان بیمه‌گذاران نقش اساسی دارد.
  • در ادامه هم، برای انتخاب بهترین بیمه برای تلفن همراه‌تان، خوش‌قولی و تعهد پذیری بیمه‌گذار در پرداخت هزینه و جبران خسارت از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

سخن آخر

بیمه کردن کالاها، به‌ویژه  موبایل عاقلانه‌ترین کاری است که افراد برای حفاظت از آن، در برابر خرابی، بلایای طبیعی و سرقت انجام می‌دهند. برای انتخاب بهترین پوشش بیمه موبایل هم، باید پس از بررسی احتمالات مختلف، تصمیم نهایی را گرفت، اما اگر می‌خواهید از تلفن همراه خود آسوده خاطر استفاده کنید، بهتر است، آن را به‌طور کامل بیمه کنید. زیرا تلفن همراه از جمله کالاهای در دسترسی است، که به طور مداوم استفاده می‌شود و به سختی آن را از خودمان جدا می‌کنیم. با این وجود احتمال خرابی یا سرقت آن هم بیشتر می‌شود. بیمه موبایل شرایطی را مهیا کرده است که در آن وقوع هر حادثه یا خسارت تا حد امکان پیش‌بینی می‌شود و بهترین راهکار برای جلوگیری از آسیب‌های مالی به موبایل و پلتفرم‌های هوشمند است. برای بیمه کردن موبایل خود تنها کافی است با جمع‌آوری مدارک لازم به یکی از مراکز شرکت بیمه منتخب خود مراجعه کنید و طی چند ساعت با عقد قرارداد بیمه‌نامه و پرداخت حق بیمه ابتدایی گوشی خود را بیمه کنید.

مطالب مرتبط