بیمه چشم‌ پزشکی + بیمه تکمیلی

آنچه باید درباره بیمه تکمیلی چشم پزشکی بدانید

بیمه پایه تنها برخی خدمات چشم پزشکی را پوشش می‌دهد؛ اما اگر می‌خواهید هزینه‌های سنگین درمانی چشم‌پزشکی نظیر عمل جراحی، لیزیک و غیره را تاحدودی کاهش دهید، بهتر است در کنار بیمه پایه، بیمه تکمیلی هم خریداری کنید.

در این مطلب؛ در مورد خدمات تحت پوشش بیمه تکمیلی چشم، صحبت می‌کنیم.

بیمه تکمیلی برای چشم ‌پزشکی

افراد برای درمان مشکلات بینایی و رفع بیماری‌های انکساری چشم؛ مانند نزدیک‌بینی، دوربینی و آستیگماتیسم، عمل‌های جراحی مختلفی مانند لیزیک، لازک و PRK انجام می‌دهند. در همین راستا بیمه تکمیلی با توجه به نوع عمل چشم، تاحدودی هزینه‌ها را کاهش می‌دهد.

کدام یک از بیمه‌ها عمل چشم را پوشش می‌دهند؟

در بیمه‌های تکمیلی به صورت گروهی و انفرادی، برای هزینه‌های درمان چشم و خرید عینک پوشش جداگانه‌ای در نظر گرفته نشده است و حتی بسیاری از شرکت‌های بیمه‌کننده عمل‌های پرکاربرد لیزیک و لازک چشم را که برای رفع مشکلات بینایی مثل نزدیک بینی، قوز قرنیه و … انجام می‌شود، در دسته عمل‌های زیبایی قرار داده‌اند و هزینه‌های آن را پوشش نمی‌دهند.
در بیمه‌های تکمیلی گروهی باید به نوع قرارداد شرکت با بیمه‌گذار توجه کرد؛ اما در بیمه تکمیلی انفرادی هر شرکت بیمه‌کننده طرح‌های متنوعی را ارائه می‌کند و افراد باید بنابر نیاز خود طرح مورد نظرشان را خریداری کنند؛ بنابراین بهتر است، قبل از انتخاب بیمه مناسب، با خدمات چشم‌پزشکی انواع شرکت‌های بیمه‌کننده بیشتر آشنا شوید.

بیمه دی

بیمه دی هزینه عمل لیزیک، لازک، prk و سایر جراحی مربوط به رفع عیوب انکساری چشم (در صورت تشخیص پزشک معتمد بیمه‌گر) را از 1 میلیون تا سقف 7 میلیون تومان جبران می‌کند. در چنین شرایطی باید درجه نزدیک‌بینی، دوربینی، آستیگمات یا با جمع قدر مطلق نقص بینایی هر چشم (درجه نزدیک بینی یا دوربینی به علاه نصف آستیگمات) 3 دیوپتر یا بیشتر باشد.
بیمه دی هزینه خرید عینک و لنز طبی را هم پوشش می‌دهد و سقف پوشش آن به قرارداد شرکت بیمه و شرکت خواستار خدمات درمانی بستگی دارد.

بیمه آسیا

بیمه تکمیلی آسیا به صورت گروهی ارائه می‌شود. خدمات چشم‌پزشکی این شرکت شامل رفع عیوب انکساری چشم برای بالاتر از 4 دیوپتر یا بیشتر برای هر چشم (در صورت تایید پزشک معتمد بیمه‌گر) است. این میزان تعهد برابر با حداکثر نصف مجموع تعهدات برای هر چشم و از سقف 500 هزار تومان تا 2 میلیون تومان است.
میزان پرداخت بیمه آسیا برای هزینه خرید عینک و لنز طبی به نوع بیمه و شرایط قرارداد شما بستگی دارد.

بیمه آسماری (SOS)

بیمه تکمیلی SOS عمل لیزیک چشم و لازک چشم با درجه ۳ دیوپتر در هر محور برای هر چشم را تحت پوشش قرار می‌دهد؛ البته در این بیمه‌نامه هزینه عینک و لنز طبی پرداخت نمی‌شود.
میزان پوشش‌ بیمه تکمیلی SOS برای عمل‌های چشم مانند آب مروارید، لیزیک، لازک، پنتاکم و آب سیاه در نظر گرفته شده است. سقف پوشش هزینه پاراکلینیکی برای لیزیک، لازک، پنتاکم و OTC تا ۳ میلیون تومان است و پوشش هزینه بستری در عمل جراحی آب مروارید و آب سیاه تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان است.
بیمه آسماری به دو صورت گروهی و انفرادی عرضه می‌شود؛ اما اگر قصد خرید بیمه تکمیلی انفرادی این شرکت بیمه‌گر را دارید باید قبل از قرارداد در آزمایشگاه متعلق به بیمه SOS، آزمایشات لازم را انجام دهید.
شرکت بیمه SOS در بیمه تکمیلی انفرادی، هزینه خرید عینک را پوشش نمی‌دهد؛ اما در بیمه‌های تکمیلی گروهی این شرکت، با توجه به نوع قرارداد، هزینه عینک با فرانشیز 10 تا 30 درصد پرداخت می‌شود.

بیمه البرز

جبران هزینه جراحی مربوط به رفع عیوب انکساری چشم در مواردی که به تشخیص پزشک معتمد بیمه‌گر درجه نزدیک بینی دوربینی آستیگمات یا مجموع قدر مطلق نقص بینایی هر چشم ۳ دیوپتر یا بیشتر باشد. برای هر چشم 3 میلیون تومان و برای هر دو چشم 6 میلیون تومان است.

بیمه سامان

بیمه تکمیلی سامان، جراحی‌های چشم مانند آب سیاه و آب مروارید که جنبه درمانی دارند را پوشش می‌دهد. این بیمه‌نامه از 2 میلیون تومان تا سقف 4 تومان جبران خسارت می‌کند.
این بیمه تکمیلی، هزینه خرید عینک و لنز طبی را برای بیمه‌های گروهی از 150 هزار تومان تا سقف 300 هزار تومان جبران می‌کند.

بیمه ایران

بیمه ایران از جامع‌ترین بیمه‌های تکمیلی درمان است که به صورت گروهی ارائه می‌شود؛ بنابراین برای استفاده از خدمات چشم پزشکی این بیمه‌گر باید از طرح‌خدماتی آن که باشرکت قرارداد بسته است، مطلع شوید.
هزینه عینک و لنز طبی از جمله پوشش‌های اضافی این شرکت بیمه‌کننده است و طبق تجویز پزشک یا اپتومتریست معتمد، حداکثر تا دو درصد تعهد پوشش اصل سالانه برای بیمه‌شده پرداخت می‌شود.

بیمه تعاون

با بیمه تکمیلی تعاون می‌توانید، هزینه‌های بینایی سنجی (اپتومتری) مانند هزینه OCT ، پنتاکم، آنژیوچشم و… را از 200 هزار تومان تا سقف 1 میلیون تومان جبران کنید.
این بیمه مواردی نظیر عمل لیزیک و لازک را در دسته عمل‌های زیبایی قرار داده است و آن‌ها را پوشش نمی‌دهد؛ اما عمل‌های درمانی مانند آب مروارید و آب سیاه چشم را از 4 میلیون تا سقف 40 میلیون تومان پوشش می‌دهد. به این نکته توجه داشته باشید، برای خرید بیمه تکمیلی تعاون نیازی به انجام آزمایشات خاصی نیست و تنها افراد باید پرسشنامه‌ وضعیت سلامت‌شان را پر کنند؛ البته اگر فرد بیمه‌شونده، مبتلا به بیماری دیابت باشد، اجازه استفاده از خدمات چشم‌پزشکی را ندارد.

بیمه دانا

بیمه تکمیلی دانا از جمله بیمه‌های گروهی است و هزینه‌های مربوط به رفع عیوب انکساری چشم مانند عمل لازک، لیزیک و … را با توجه به قرارداد منعقد شده بین سازمان و شرکت بیمه‌‌کننده پرداخت می‌کند.
پرداخت هزینه خرید عینک و لنز هم از دیگر موارد تحت پوشش این شرکت است و سقف تعهدات آن طبق قرارداد و توافق آن با شرکت متقاضی مشخص میشود. میزان فرانشیز بیمه درمانی تکمیلی دانا برای گروه‌های 50 نفره 30 درصد و برای گروه‌های 100 نفره 10 درصد محاسبه می‌شود؛ حتی برای تعداد نفرات بیشتر، این مبلغ کمتر و یا حذف می‌شود.

بیمه آتیه سازان حافظ

بیمه آتیه سازان حافظ، در حالت پایه، فقط 600 هزار تومان از هزینه عمل را پوشش می‌دهد؛ اما در شرایطی خاص و بر اساس پوشش‌های اعمال‌شده، بیمه‌گذار هزینه عمل لیزیک چشم را جبران می‌کند. سقف دریافت هزینه عینک هم با این بیمه تکمیلی به نوع طرح انتخابی افراد بستگی دارد.

بیمه پارسیان

بیمه تکمیلی پارسیان به دو صورت گروهی و انفرادی ارائه می‌شود. این بیمه‌کننده در حالت انفرادی رفع عیوب انکساری چشم را از 2 میلیون تومان تا سقف 5 میلیون تومان جبران می‌کند، در حالت گروهی نوع خدمات چشم‌پزشکی بیمه پارسیان به نوع قرارداد و میزان سقف پوشش با سازمان مورد نظر بستگی دارد.
شرکت بیمه پارسیان، هزینه خرید عینک و لنز طبی را طبق تعرفه قرارداد با شرکت‌های درخواست‌کننده پرداخت می‌کند.

بیمه کوثر

بیمه تکمیلی کوثر در دو حالت گروهی و انفرادی ارائه می‌شود؛ البته بیمه گروهی این شرکت، گروه‌های کمتر از 50 نفر را تحت رفع عیب انکساری چشم را پوشش نمی‌دهد. برای جبران هزینه‌های عمل لیزیک چشم با این بیمه تکمیلی باید جمع قدر مطلق نقص بینایی هرچشم‌ (درجه نزدیک‌ بینی یا دوربینی به اضافه نصف آستیگمات) بیشتر از ۴ دیوپتر باشد.
این شرکت بیمه، هزینه خرید عینک و لنز طبی را هم بر اساس نوع قرارداد و میزان فرانشیز تعیین‌شده در بیمه‌نامه پرداخت می‌کند.

خرید بیمه تکمیلی درمان با آی‌بیمه

با مطالعه این مقاله متوجه شدید که بیمه تکمیلی مربوط به خدمات درمانی چشم در میان شرکت‌های بیمه‌کننده، متفاوت است. همین امر باعث می‌شود تا در زمان انتخاب بیمه‌گر مناسب دچار سردرگمی شوید. برای رفع چنین مشکلاتی، آی‌بیمه همراه شماست.
برای مقایسه خدمات شرکت بیمه‌کننده، باید وارد سایت آی‌بیمه شوید و پس از کلیک بر روی گزینه بیمه تکمیلی، نوع بیمه انفرادی یا خانوادگی را انتخاب کنید.
با وارد کردن شماره تلفن همراه و دریافت کد، می‌توانید خدمات چشم‌پزشکی شرکت‌های بیمه‌کننده مختلف را با یکدیگر مقایسه کنید و در نهایت با خرید بیمه آنلاین، به آسـانی خدمات بیمـه‌ای را با آگـاهی کامـل، منـاسب‌تـرین قیمـت و بهتریـن خدمـات پـس از فـروش دریـافت کنید.

سوالات متداول

بیمه‌های تکمیلی کدام یک از عمل‌های جراحی چشم را پوشش می‌دهد؟
بیمه تکمیلی در مجموع عمل‌های جراحی چشم را که جنبه درمانی دارند، پوشش می‌دهد.
آیا بیمه تکمیلی هزینه عینک و لنز طبی را پرداخت می‌کند؟
برخی از شرکت‌های بیمه‌‌کننده هزینه‌های مربوط به عینک و لنز طبی را پوشش می‌دهند.
برای دریافت هزینه عینک با بیمه تکمیلی چه مدارکی لازم است؟
برای دریافت هزینه عینک با بیمه تکمیلی، باید فاکتور هزینه عینک، پرینت کامپیوتری نمره چشم و گواهی چشم پزشک معتمد را به شرکت بیمه ارائه کنید.

مطالب مرتبط