10  راهکار مفید برای افزایش عمر گوشی هوشمند

این روزها اگر به فروشگاه‌های تلفن‌ همراه سر زده باشید یا کمی در سایت‌های فروش این محصولات چرخ بزنید، به افزایش بی‌رویه قیمت گوشی‌های هوشمند پی می‌برید.

پس بهتر است به‌جای این‌که به فکر تعویض گوشی خود باشید از آن به خوبی مراقبت کنید؛ به‌همین دلیل در این مقاله از آی‌بیمه راهکارهایی ساده و مفید را برای شما بیان می‌کنیم تا از تلفن همراه‌تان به بهترین نحو استفاده کنید.

برنامه‌ها و عکس‌های غیر ضروری را حذف کنید.

گاهی اوقات شاهد تاخیر در عملکرد گوشی، باز نشدن برنامه‌ها و به‌ اصطلاح هنگ کردن آن هستیم.

این اتفاق معمولا به‌دلیل پر شدن ظرفیت ذخیره‌سازی و رم گوشی هوشمند رخ می‌دهد.

برای پیشگیری از چنین اتفاقاتی، به‌جای افزایش حافظه جانبی، بهتر است به‌طور مرتب برنامه‌ها، عکس‌ها، اسناد یا پیام‌های متنی که نیاز ندارید را حذف کنید یا در فضایی دیگر ذخیره کنید.

آپدیت و به‌روز رسانی گوشی‌های هوشمند

اگر فقط 2 تا 3 سال از تولید گوشی هوشمند شما گذشته است، هر چند وقت یک‌بار آن را آپدیت کنید.

این کار معمولا عملکرد گوشی و عمر باتری را بهبود می‌بخشد. با به‌روز رسانی برنامه‌ها هم می‌توانید از امکانات جدید آن بهره‌مند شوید و مصرف باتری را کاهش دهید.

توجه داشته باشید، برای گوشی‌هایی که بیشتر از 3 سال عمر کرده‌اند، این کار توصیه نمی‌شود.  زیرا آپدیت‌های جدید، به سیستم‌های قوی‌تر نیاز دارند و آپدیت گوشی‌های قدیمی، کار با آن‌ها را سخت می‌کند.

 

از قاب و گلس باکیفیت استفاده کنید.

تلفن همراه کالایی کاربردی است که مرتب در دسترس ماست و امکان زمین خوردن آن بسیار زیاد است؛ بنابراین استفاده از یک قاب محکم  و باکیفیت، جلوی خط و خش و ضربه به موبایل را می‌گیرد.

پس هنگام خرید قاب، اول به استحکام، بعد به زیبایی آن توجه کنید. زیرا ضربات وارد شده به گوشی می‌تواند تاثیرات بدی بر روی کیفیت دوربین‌ها، باتری، حسگرها و دیگر اجزای آن داشته باشد.

علاوه بر قاب، خرید گلس برای صفحه نمایش تلفن همراه‌ هم، یک سرمایه‌گذاری مطمئن است؛ زیرا صفحه نمایش یکی از حساس‌ترین بخش‌های تلفن همراه است و پرهزینه‌ترین تعمیرات تلفن‌های هوشمند، مربوط به تعویض صفحه‌نمایش آن است.

هر چند وقت یک‌بار گوشی خود را خاموش کنید.

برای پیشگیری از فرسوده شدن تلفن همراه و افزایش طول عمر آن، بهتر است آن را در طول هفته به مدت 5 تا 15 دقیقه خاموش کنید و یکبار در روز هم گوشی هوشمندتان را ری‌استارت کنید.

به‌یاد داشته باشید، تلفن هوشمند نوعی کامپیوتر است، پس باید با آن همانند یک کامپیوتر، مهربان‌ رفتار کنید!

به بهترین نحو، تلفن همراه‌تان را شارژ کنید.

برای افزایش طول عمر باتری، اجازه ندهید، هیچ‌گاه شارژ باتری به صفر برسد. بهتر است،

زمانی که ظرفیت باتری به 20 درصد رسید، آن را به شارژر متصل کنید و قبل از این‌که ظرفیت باتری به 100  درصد رسید، آن را از شارژر جدا کنید.

بنابراین از شارژ کردن گوشی، شب تا صبح،  خودداری کنید، زیرا تلفن‌های هوشمند در کمتر از ۲ ساعت شارژ می‌شوند و این مدت زمان اضافه، باتری را خراب می‌کند.

با گوشی خود ورزش نکنید.

برخی کاربران برنامه‌های مربوط به تناسب اندام و کالری‌سوزی را بر روی گوشی هوشمندشان نصب می‌کنند.

بعد از آن هم، گوشی  را بر روی بازوی خود می‌بندند یا در جیب‌شان قرار می‌دهند و با آن ورزش می‌کنند.

در چنین حالتی ممکن است، تلفن همراه در معرض خطر افتادن قرار گیرد و یا در اثر تعریق ورزشکار آسیب ببیند.

استفاده از لوازم جانبی باکیفیت

برخی لوازم جانبی،  کار با تلفن همراه را راحت‌تر می‌کند و حتی عمر دستگاه را افزایش می‌دهد.

به‌عنوان مثال، استفاده از نگهدارنده موبایل در خودرو می‌تواند، استفاده از تلفن همراه، حین رانندگی را راحت کند و یا مانع از افتادن آن، هنگام ترمز گرفتن یا تصادفات شود.

از ویروس‌ها و بدافزارها دوری کنید.

ویروس‌ها در اثر دانلود و نصب برنامه‌های مخرب به وجود می‌آیند.

اگر گوشی شما بعد از نصب یک برنامه، شروع به رفتارهای عجیب و غریب کرد، به احتمال زیاد دچار ویروس شده است. ویروس‌ها ممکن است، تاثیرات مخربی بر روی بخش نرم‌افزاری و سخت‌افزاری تلفن‌های هوشمند داشته باشند.

برای رفع چنین مشکلاتی، بهتر است، از آنتی ویروس‌های معتبر استفاده کنید.

با چنین برنامه‌های امنیتی می‌توانید، بدافزارها و ویروس‌ها را شناسایی کنید و سپس از دستگاه حذف یا فعالیت‌شان را محدود کنید.

پورت‌های گوشی خود را تمیز نگه دارید.

گوشی‌های هوشمند، همیشه و همه‌جا همراه ما هستند و همین امر باعث می‌شود، درگاه‌های گوشی کثیف شوند و کاربر با اتصال شارژ و مشکلات صوتی مواجه شود.

حال برای رفع این مشکل، باید پورت‌های گوشی را هر چند ماه یکبار، تمیز کنید. البته زمان تمیز کردن گوشی، از مایعات استفاده نکنید، زیرا نفوذ مایعات می‌تواند صدمات جبران‌ناپذیری برای تلفن همراه‌تان داشته باشد.

گوشی را در دمای مناسب قرار دهید.

تغییرات دمای محیط، عملکرد گوشی را تحت تاثیر قرار می‌دهد. بنابراین توصیه می‌شود، برای حفظ عملکرد بهتر و افزایش طول عمر گوشی، آن را در دماهای معقول نگه دارید و از قرار دادن آن در معرض حرارت یا سرمای شدید جلوگیری کنید.

سخن آخر

در این‌جا بایدها و نبایدهای مراقبت از تلفن همراه را با هم مرور کردیم و سعی کردیم بهترین راهکارها را برای شما بیان کنیم. با وجود همه این مراقبت‌ها، باز هم ممکن است موبایل‌مان خراب شود و نیاز به تعمیر داشته باشد،

بنابراین برای پیشگیری از خسارت‌های ناشی از تعمیرات، توصیه می‌کنیم تا قبل از هر اتفاق ناخوشایندی آن را بیمه کنید.

با بیمه موبایل می‌توانید تلفن همراه‌تان را در برابر خطراتی نظیر نوسانات برق، شکسته شدن ال‌سی‌دی، نفوذ آب، آتش‌سوزی و بلایای طبیعی مانند سیل، زلزله و غیره محافظت کنید و  بدین طریق جلوی خسارات ناشی از خرابی‌های موبایل را بگیرید. حتی بیمه موبایل خسارات ناشی از سرقت تلفن همراه‌تان را هم، جبران می‌کند.

مطالب مرتبط

24 اردیبهشت 1403
مالکان خودرو و دارندگان گواهینامه معتبر کم‌وبیش با بیمه شخص ثالث و قوانین مرتبط با...
18 اردیبهشت 1403
عینک و لنزهای طبی برای بسیاری افراد نیاز اساسی محسوب می‌شوند و در بهبود بینایی...
17 اردیبهشت 1403
در دنیای امروز، با وجود طیف گسترده‌ای از گزینه‌های موجود، انتخاب بیمه‌ای که متناسب با...
16 اردیبهشت 1403
آنچه باید درباره بازنشستگی پیش از موعد بدانیم گاهی اوقات شرایط بر وفق مرادمان نیست...
11 اردیبهشت 1403
بیمه عمر راهی مطمئن برای آینده‌ای راحت است. با داشتن بیمه عمر بعد از فوت...
2 اردیبهشت 1403
چرا باید خودرو خود را بیمه کنیم؟ مزایا و معایب بیمه خودرو اگر جمله حادثه...