بیمه تکمیلی جراحی زیبایی بینی

بیمه تکمیلی و جراحی زیبایی بینی

عمل بینی یا رینوپلاستی جز جراحی‌های رایج و محبوب محسوب می‌شود.

روند رو به رشد این جراحی زیبایی و افزایش هزینه‌ آن باعث شده تا این سوال مطرح شود که، چگونه میتوان هزینه‌های آن را کاهش داد یا چه نوعی از بیمه‌ی تکمیلی جراحی بینی میتواند کمک کننده باشد؟

یکی دیگر از سوالات پرتکرار متقاضیان جراحی بینی این است که آیا بیمه تکمیلی می‌تواند هزینه‌های جراحی زیبایی بینی را پوشش دهد؟ 

در این مقاله از آی‌بیمه، قصد داریم به بررسی پوشش بیمه تکمیلی در زمینه جراحی زیبایی بینی بپردازیم و بسیاری از ابهامات موجود را برطرف کنیم. پس تا پایان این مقاله با ما همراه باشید تا پاسخ تمامی سوالات خود را پیدا کنید.

آیا بیمه تکمیلی، عمل زیبایی بینی را پوشش می‌دهد؟

قبل از هر چیز باید بگوییم، بیمه تکمیلی در صورتی عمل زیبایی را پوشش می‌دهد که با سلامت افراد در ارتباط باشد، جراحی زیبایی بینی هم از این قائده مستثنی نیست.

بنابراین اگر عمل زیبایی بینی بر سلامت انسان تاثیری نداشته و صرفا جنبه زیبایی داشته باشد، هیچ یک از بیمه‌های تکمیلی، هزینه‌های ناشی از آن را پوشش نمی‌دهد؛ البته در مواردی که علاوه بر زیبایی برای سلامتی افراد هم مفید باشد، برخی از بیمه‌های تکمیلی آن را متحمل می‌شوند.

این میزان پوشش با توجه به نوع قرارداد و مبلغ فرانشیز مشخص می‌شود. مقدار این فرانشیز معمولا سی درصد است؛ یعنی سی درصد از هزینه نهایی عمل را بیمه پرداخت می‌کند و مابقی باید توسط خود فرد پرداخت شود. لازم به ذکر است، بیمه‌های پایه مانند بیمه تامین اجتماعی، نیروهای مسلح و دیگر سازمان‌ها، 60 درصد از هزینه‌های جراحی شکستگی بینی را جبران می‌کنند.

شرایط پرداخت هزینه عمل بینی با بیمه تکمیلی

عمل بینی را می‌توان به دو نوع رینوپلاستی و سیتوپلاستی تقسیم‌بندی کرد.

  • عمل رینوپلاستی به تغییر شکل ظاهری بینی در راستای زیبایی گفته می‌شود. 
  • عمل سیتوپلاستی، یک عمل درمانی و برای درمان انحراف بینی است. 

به‌طور کلی بیمه تکمیلی هزینه عمل جراحی بینی را در موارد زیر پرداخت می‌کند.

  • بزرگ شدن مخروط داخلی بینی و ایجاد اختلال در بینی (دیواره آن باعث تنگ شدن مجرای تنفسی شده و نفس کشیدن برای فرد سخت می‌شود.)
  • با شکسته شدن استخوان بینی و کج شدن آن، دیواره‌های بینی و مجرای تنفسی تنگ شده و فرد نمی‌تواند به‌درستی نفس بکشد.
  • رشد دیواره‌های داخلی بینی و تنگ شدن دهلیز بینی (در چنین شرایطی فرد برای نفس کشیدن دچار مشکل می‌شود.)
  • انحراف بینی؛ البته به شرط این‌که مشکل، مادرزادی نباشد و فرد در اثر ضربه یا شکستگی بینی نیاز به عمل جراحی و درمان داشته باشد.

گاهی اوقات برای افراد این سوال مطرح می‌شود، آیا بیمه تکمیلی هزینه ترمیمی جراحی بینی را پرداخت می‌کند؟ 

در پاسخ به این سوال باید گفت، جراحی ترمیمی به منظور ترمیم بینی بعد از سوانح مختلف یا جراحی ناموفق انجام می‌شود. حال اگر این جراحی فقط جنبه زیبایی داشته باشد، بیمه آن را پوشش نمی‌دهد؛ اما در صورت به خطر افتادن سلامت افراد، بنابه  صلاحدید و تجویز پزشک، بیمه بخشی از هزینه‌های این عمل ترمیمی را پرداخت می‌کند.

پوشش بیمه تکمیلی برای آزمایشات جراحی زیبایی بینی

به‌طور کلی هزینه‌های ناشی از جراحی زیبایی بینی شامل دستمزد جراح، هزینه‌های بیمارستان، آزمایشگاه‌های پزشکی مانند آزمایش خون، داروهای قبل و بعد از عمل، عکسبرداری، سی‌تی‌اسکن و غیره است. 

درست است، تمامی شرکت‌های بیمه، هزینه‌های جراحی بینی که صرفا جنبه زیبایی داشته باشند را متحمل نمی‌شوند؛ اما برخی از آن‌ها هزینه‌هایی نظیر ویزیت پزشک، دارو، آزمایشات، عکسبرداری، رادیوگرافی، سی‌تی اسکن و غیره  را پوشش می‌دهند.علاوه بر موارد گفته شده، برخی شرکت‌های بیمه در صورت توافق با بیمه‌گذار، هزینه‌های بستری در بیمارستان را هم پوشش می‌دهند.

نحوه دریافت هزینه‌های بیمه تکمیلی برای عمل زیبایی بینی 

هزینه‌های جراحی بینی، در صورت توافق شرکت بیمه‌کننده و بعد از گذشت سه ماه از خرید بیمه، تا سقف تعهدات مندرج در بیمه‌نامه با کسر فرانشیز پرداخت می‌شود.

برای دریافت هزینه‌ها از شرکت بیمه‌کننده باید مدارک زیر را ارائه کنید؛ البته ممکن است، با توجه به نوع بیمه و نوع عمل جراحی نیاز به ارائه مدارک دیگری هم داشته باشید. 

  • اصل و کپی شناسنامه و کارت ملی بیمار 
  • اصل و کپی صفحه اول بیمه‌نامه
  • فاکتور مهر شده هزینه‌های پرداختی بیمارستان یا مراکز درمانی 
  • در فاکتور ارائه شده باید جزئیات عمل جراحی، همراه با تاریخ دقیق باید مشخص شده باشد. 
  • فرد متقاضی باید از طرف یک پزشک  معتمد، گواهی عمل جراحی به شرکت بیمه‌کننده ارائه کند. 
  • اطلاعات مرکز درمانی یا بیمارستان با مهر معتبر
  • فاکتور و نسخه داروهای تجویزی توسط پزشک 
  • فاکتور و نسخه تمام آزمایشات قبل و بعد از عمل جراحی

سخن آخر

با این وجود که هیچ یک از بیمه‌های تکمیلی، هزینه‌های مربوط به جراحی زیبایی بینی را پوشش نمی‌دهند؛ اما برخی از شرکت‌های بیمه‌کننده، بخشی از هزینه‌های جانبی آن را جبران می‌کنند و اندکی از این بار سنگین مالی می‌کاهند.

حال اگر شما هم به دنبال بهترین بیمه تکمیلی با سقف تعهدات مناسب برای این عمل زیبایی می‌گردید، در وب‌سایت آی‌بیمه، امکان مقایسه بیمه‌‌های تکمیلی را برای شما فراهم کرده‌ایم. با مقایسه شرکت‌‌ها و بیمه‌نامه‌های مختلف‌‌ می‌توانید، بهترین بیمه تکمیلی را با پوشش‌‌های متنوع و حق بیمه مناسب پیدا کنید و در نهایت با خرید آنلاین بیمه تکمیلی مناسب، آینده درمانی خود را تضمین کنید.

سوالات متداول

آیا بیمه تکمیلی جراحی زیبایی بینی را پوشش می‌دهد؟

بیمه تکمیلی جراحی بینی که صرفا جنبه زیبایی داشته باشد را پوشش نمی‌دهد و فقط بخشی از هزینه مواردی که جنبه زیبایی و درمانی دارند را جبران می‌کند.

بیمه تکمیلی تحت چه شرایط هزینه جراحی بینی را پرداخت می‌کند؟

  • بزرگ شدن مخروط داخل بینی
  • رشد دیواره‌های داخل بینی
  • انحراف بینی
  • شکستگی بینی

چند ماه بعد از خرید بیمه تکمیلی، شرکت بیمه‌کننده هزینه‌های جراحی را جبران می‌کند؟

سه ماه بعد از تاریخ شروع بیمه‌نامه

مطالب مرتبط