بیمه شیائومی

شیائومی از برندهای معروف در حوزه موبایل و تجهیزات الکترونیکی است که البته بیشتر در میان عموم، با گوشی‌های اقتصادی و میان‌رده‌اش شناخته شده است. معمولا گوشی‌های این برند در بازار، رنج قیمتی 3 تا 50 میلیون تومان دارند. اما سوال این‌جاست که آیا گوشی‌های به اصطلاح ارزان قیمت شیائومی هم ارزش بیمه کردن دارند و اصلا شرکت بیمه‌کننده، چنین گوشی‌هایی را تحت پوشش قرار می‌دهد؟ برای پاسخ به این سوالات همراه ما باشید.

موارد تحت پوشش بیمه موبایل شیائومی

امروزه شاهد بالا رفتن قیمت گوشی‌های هوشمند هستیم، به‌طوری که برای خرید ارزان قیمت‌ترین آن‌ها، باز هم باید مبلغ زیادی را هزینه کنید. بنابراین خراب شدن یا سرقت گوشی‌های اقتصادی، ممکن است، خسارات جبران‌ناپذیری برای مالک گوشی داشته باشد.

این‌جاست که بیمه تلفن همراه  به ما کمک می‌کند تا از پس هزینه تعمیر یا تعویض گوشی هوشمندمان برآییم. ناگفته نماند بیمه موبایل شیائومی هم مانند دیگر بیمه‌های موبایل مواردی نظیر آب‌دیدگی، نوسانات برق، شکسته شدن ال‌سی‌دی،شکستگی و ضربه خوردگی بدنه، حاشیه و پشت گوشی، آتش‌سوزی، حوادث طبیعی مانند سیل، زلزله و غیره را تحت پوشش قرار می‌دهد.

همچنین این نوع بیمه، خسارات ناشی از عیوب ذاتی که تحت پوشش گارانتی قرار گرفته‌اند، خط‌ وخش بدنه، مخدوش شدن یا ناخوانا بودن سریال دستگاه، خرابی‌هایی که توسط خود فرد یا اطرافیانش ایجاد شده باشد  و عیوبی که در اثر استفاده از لوازم جانبی غیر استاندارد ایجاد شده است و غیره را جبران نمی‌کند.

بیمه حتی خسارات ناشی از سرقت موبایل در صورت شکست حرز را هم، جبران می‌کند. شکست حرز به سرقتی گفته می‌شود که در اثر شکستن قفل درب یا زورگیری رخ دهد؛ البته آی‌بیمه هر نوع سرقتی را تحت پوشش قرار می‌دهد و برای دریافت خسارت ناشی از سرقت تلفن همراه، فقط کافی است در سایت همیاب 24، اطلاعات گوشی خود را ثبت کنید و تاییدیه مقامات قضایی داشته باشید.

به این نکته توجه داشته باشید، تعهدات شرکت‌های بیمه‌کننده در کلیات با یکدیگر مشابهند، اما ممکن است، در جزئیات با یکدیگر تفاوت‌هایی داشته باشند. بنابراین قبل از انتخاب، به این تعهدات توجه ویژه داشته باشید و بیمه‌گزاران را از نظر موارد مختلف دیگری نظیر حق بیمه و سرعت عمل در جبران خسارات، با یکدیگر مقایسه کنید.

هزینه بیمه موبایل شیائومی چه‌قدر است؟

هزینه بیمه تلفن همراه و بیمه سرقت گوشی همراه رابطه‌ای مستقیم با برند، مدل و قیمت آن دارد و در مجموع هر چه موبایل قیمت بالاتری داشته باشد، باید برای بیمه کردن آن، هزینه بیشتری پرداخت کنید. موبایل‌های برند شیائومی هم از این قاعده پیروی می‌کنند و بر این اساس قیمت نهایی با توجه به طرح‌های موجود که شرکت بیمه‌کننده ارائه می‌کند، مشخص می‌شوند.

بیمه موبایل زمان بروز واقعه، معمولا حدود 80 درصد از خسارت را جبران می‌کند و به مابقی آن که فرانشیز گفته می‌شود، به عهده مالک است.

فرانشیز به دو دسته جزئی و کلی تقسیم می‌شود و معمولا به صورت زیر محاسبه می‌شود.

  • فرانشيز خسارت جزئی (تعويض قطعه و تعميرات): 20 درصد و حداقل ۱۰۰ هزار تومان
  • فرانشيز خسارت جزئی تاچ و ال سي دی (تعويض قطعه و تعميرات) : 40 درصد و حداقل ۲۰۰ هزار تومان
  • فرانشيز خسارت كلی (غيرقابل تعمير): ۳۰ درصد قيمت روز دستگاه (در زمان وقوع حادثه) يا قيمت مندرج در بيمه نامه (هر كدام كمتر باشد.)
  • فرانشيز خسارت سرقت (با شكست حرز): 40 درصد قيمت روز دستگاه (در زمان وقوع حادثه) يا قيمت مندرج در بيمه نامه (هر كدام كمتر باشد)

نحوه خرید آنلاین بیمه گوشی از آی‌بیمه

شما در آی‌بیمه، می‌توانید تلفن همراه‌تان را، با هر برند و مدلی، بدون نیاز به مراجعه حضوری و به صورت آنلاین بیمه کنید. در روش آنلاین فقط کافی است، در صفحه مربوط به خرید بیمه، اقدامات زیر را انجام دهید

  • استعلام قیمت بیمه موبایل (در آی‌بیمه طرح متناسب با قیمت تلفن همراه، به شما پیشنهاد می‌شود.)
  • تکمیل اطلاعات بیمه‌نامه
  • تست سلامت موبایل
  • تایید اطلاعات
  • پرداخت و صدور بیمه‌نامه

نتیجه‌گیری

بیمه موبایل شیائومی می‌تواند برای کسانی که به دنبال یک بیمه مقرون به صرفه با پوشش گسترده هستند، گزینه مناسبی باشد. با این حال، قبل از خرید این بیمه، باید به محدودیت‌های منطقه‌ای، مدل گوشی، و سقف تعهدات آن توجه کنید.

نکاتی برای انتخاب بهترین بیمه موبایل:

نیازهای خود را ارزیابی کنید: قبل از خرید بیمه، به این فکر کنید که چه نوع پوششی نیاز دارید.
قیمت‌ها را مقایسه کنید: قیمت‌های مختلف شرکت‌های بیمه را با هم مقایسه کنید و بهترین گزینه را انتخاب کنید.
شرایط و ضوابط را به دقت بخوانید: قبل از خرید بیمه، شرایط و ضوابط آن را به دقت بخوانید تا از تعهدات شرکت بیمه آگاه باشید.

مطالب مرتبط

24 اردیبهشت 1403
مالکان خودرو و دارندگان گواهینامه معتبر کم‌وبیش با بیمه شخص ثالث و قوانین مرتبط با...
18 اردیبهشت 1403
عینک و لنزهای طبی برای بسیاری افراد نیاز اساسی محسوب می‌شوند و در بهبود بینایی...
17 اردیبهشت 1403
در دنیای امروز، با وجود طیف گسترده‌ای از گزینه‌های موجود، انتخاب بیمه‌ای که متناسب با...
16 اردیبهشت 1403
آنچه باید درباره بازنشستگی پیش از موعد بدانیم گاهی اوقات شرایط بر وفق مرادمان نیست...
11 اردیبهشت 1403
بیمه عمر راهی مطمئن برای آینده‌ای راحت است. با داشتن بیمه عمر بعد از فوت...
2 اردیبهشت 1403
چرا باید خودرو خود را بیمه کنیم؟ مزایا و معایب بیمه خودرو اگر جمله حادثه...